dimecres, 6 de març del 2013

Taller de Ciències 2012-2013

El taller de ciències s'estructura en base a tres fils conductors. Cada fil conductor va destinat a un cicle.  El repartiment dels fils conductors respecte els diferents cicles és el següent:
Les activitats a cada cicle estan adaptades a cada edat. El que si serà comú pels tres cicles seran els objectius que s'esmenten a continuació.


OBJECTIUS DEL TALLER:
  • Despertar l'interès per aprendre i descobrir.
  • Reforçar la capacitat de raonament i anàlisis.
  • Reforçar la capacitat de concentració i atenció.
  • Fomentar la participació i el treball en equip.
  • Aprendre a fer mesures de diferents magnituds físiques i treure conclusions dels resultats.
  • Aconseguir l'adquisició de nous coneixements de forma dinàmica.
  • Augmentar la capacitat creadora i artística, a través d'activitats manuals.
  • Introduir els nens en el món de la ciència, a través d'experiències viscudes per ells.
  • Donar resposta a un gran nombre d'incògnites relacionades amb la ciència.
  • Augmentar la capacitat de socialització, amb els demés i amb el seu entorn. 
ESTRUCTURA I FUNCIONAMENT:

A cada cicle el funcionament és diferent i varia segons l'activitat que s'estigui realitzant. Tanmateix s'intenta, a mida del que és possible, donar un cert marge de llibertat als nens per tal que experimentin sols. D'aquesta manera sovint poden validar allò que aprenen i fins i tot arribar a treure noves conclusions i nous enfocaments dels temes tractats durant el taller. 

Cal dir que les primeres sessions del taller van enfocades a educar l'alumnat en les normes de seguretat a seguir dins d'un laboratori i quins són els mètodes de treball que permeten la lliure experimentació. 

Fotografia captada durant una sessió de tallers
orientada a l'estudi del concepte de densitat d'un líquid.