Al taller de biblioteca hem improvisat
contes a través de titelles. En grups de quatre, els nens i nenes
han agafat un titella cadascú i han desenvolupat un personatge.
Durant els deu minuts que durava cada representació, cada personatge
havia d'anar trobant el seu lloc, de manera que el conjunt quedés
harmoniós.
Una altra activitat que realitzem al
taller és explicar contes a la PDI, de manera que es projecten les
imatges al canó digital, i així tots els nens i nenes poden veure
amb facilitat la riquesa de les imatges, fent possible que entre tots
les comentem. A partir de les imatges treballem la descripció, ja
que els nens i nenes han d'anar explicant on es troben diferents
objectes i personatges sense aixecar-se ni assenyalar-los amb el dit.
A més de l'Inspector Sito, que és un
detectiu que ha de resoldre algun cas, hem explicat contes que parlen
sobre l'adopció, la separació dels pares, etc. Després d'explicar
el conte, reflexionem tots plegats sobre aquell tema.
A la biblioteca hi ha penjats alguns
cartells que fomenten la lectura, i des del taller hem re-interpretat
aquests cartells, de manera que cada nen ha plasmat la seva manera de
fomentar la lectura, escrivint també alguna frase.
El conte “Tonino l'invisible”
tracta sobre un nen que es torna invisible, i quan s'hi torna, en
Tonino apareix només com una línia de punts. Quan es torna
invisible, en Tonino comença a fer tot allò que li venia de gust
sense que els altres se n'adonessin, de manera que els nens i nenes
han dibuixat alguna activitat que els hi agradaria estar fent si
fossin invisibles, i s'han dibuixat a ells mateixos amb la línia de
punts, com en Tonino.
Com a petit moment d'esbarjo, els nens
i nenes s'endinsen en el món d'en Wally, i busquem tots plegats on
és en Wally al canó digital!